Taizé

Halv tio i söndags lämnade jag några av jordens mest fantastiska människor i den mest känslofyllda byn jag någonsin har besökt. Först klockan två slutade jag att gråta och började genast att planera hur jag skall ha råd med att resa till Helsingfors, London och diverse underliga tyska städer. 
Resan dit var förfärlig, helt sömnlös och mitt på Autoban exploderade ett däck på bussen.
Av någon anledning spelade vi och sjöng denna låt precis hela tiden, så fort Tage kom i närheten. 
Man togs verkligen tillbaka till barndomen då man alltid såg någon leka någon form av klapplekar överallt.
En dag tog vi en promenad in i byn Taizé, en så förfärligt vacker by! Varför har man inte ett hus där?
Något liknande detta såg våra middagar ur, det var hemskt mysigt faktiskt.


Sista bönen firades till minne av Jesu uppståndelse, en förfärligt vacker bön då alla satt med varsitt ljus. 
Efter kvällsbönen på lördagen grät jag med jämna mellanrum, först när Mari och Malin åkte. Sedan på natten till söndagen. Precis innan vi skulle kliva på bussen hem bröt det. Då grät jag mig en egen syndaflod.

Jag saknar alla de fantastiska människorna från olika delar av världen som jag mötte där.

Reaktioner
Agent: Selina

heey, I just came back from taize and i loved it ! can't wait to go back there. xx

2011-07-19 @ 19:02:59
Bloggadress/ kontakt: http://selinasportfolio.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ses vi igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0