14:17

84 ungdomar har dött på Utøya och 7 personer har dött vid regeringshuset i Norge.
Hur kunde detta hända?
En man är gripen, Anders Behring Breivik. Utklädd till polis var han på ett socialdemokratiskt ungdomsläger. 
Han sade att han var där för en rutinkoll p.g.a bombningen av regeringshuset.
Han sade att allting var lugnt och att ungdomarna där kunde komma till honom för att få information.
Då sköt han ihjäl dem.
Hela dagen har jag suttit på diverse nyhetssajter och läst, för att hålla koll på alla uppdateringar.
Jag kan inte släppa det, jag är i chock.
Nu åker jag till ett GU-läger. Detta är bara ännu en anledning till att främja demokratin.
Norge, alla offer, alla anhöriga, jag tänker på er.

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ses vi igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0